dimarts, 26 de febrer del 2008

Amb Zapatero les dones hem guanyat

I per què dic això?. Doncs és evident. Cal recordar que amb el Govern de Zapatero, o sigui, en només quatre anys les dones han donat un salt en drets i s'ha fet un salt en democràcia, amb una llei que permet que els òrgans de representació institucional s'assemblin més a la societat que representen i que intenta acabar amb discriminacions, algunes més formals i altres que no es veuen, que encara les dones, les mares, filles i nétes, pateixen.

Així doncs, els avenços del Govern de Zapatero han estat molt destacables, en qüestions com les hores de lactància per a les mares, les mesures que permeten les dones demanar una excedència per poder cuidar dels seus fills i el permís de paternitat, així com la Llei d'Igualtat, que el PP per cert va recórrer davant del Tribunal Constitucional.

Jo que encara no sóc mare, però també m'agradaria, i aquestes mesures faciliten que jo en un moment de la meva vida m'ho pugués plantejar i això s'ha promogut gràcies a un govern progressista com el de Zapatero. No tinc clar què és el que farà el PP per les dones de la meva generació... .D'entrada, no sabe no contesta....

Però amb aquestes iniciatives polítiques encara no arribem allà on jo crec que hem d'estar. Cal continuar treballant contra la discriminació de la dona al mercat laboral i millorar la conciliació de vida familiar i laboral i per això, ens calen al menys quatre anys més d'un govern que cregui en les polítiques d'igualtat i en la necessitat d'incorporar a la dona al mercat laboral amb tots els ajuts per a que també pugui decidir lliurament si vol ser mare, amb els recursos i els serveis de qualitat que siguin adients. I ara per ara, qui més garanties m'ofereix és l'esquerra progressits i de progrés a la que representa Zapatero.