dijous, 11 de desembre del 2008


NOVA CAMPANYA DE L’US DEL PRESERVATIU

Aquests dies s’ha presentat una nova campanya del Ministeri de Sanitat i Consum espanyol per a la prevenció dels embarassos no desitjats amb un espot publicitari a ritme de hip hop. “Sólo con condón, sólo con koko” és el lema d’aquesta novadora campanya que pretén recordar als més joves les conseqüències de mantenir relacions sexuals sense protecció: embarassos no desitjats i contagi de malalties de transmissió sexual.

Les dades són esclaridores i alarmants, i diuen el següent:
- 3 de cada 10 joves entre 15 i 17 anys han mantingut una relació completa i la meitat d’ells assegura haver-les tingut amb més d’una parella.
- En 10 anys la taxa d’embarassos entre noies de 10 a 17 anys s’ha duplicat, en passar de 3,07 per mil en 1997 a 6,3 per mil el darrer any.
- El nombre d’avortaments entre joves i adolescents va augmentar a Espanya gairebé un 17 % en 2007 respecte de l’any anterior.
- A Espanya al 2007 es van produir 4.400 naixements i 6.273 interrupcions voluntàries de l’embaràs en menors de 18 anys. Es varen produir uns 10.700 embarassos en noies d’aquestes edats..

Tal i com diu el Ministre de Sanitat, el Sr Bernat Soria : “ Leer una campaña de uso del preservativo como una campaña de promoción de los contactos sexuales es desconocer la realidad”. De fet, la campanya es basa en l’evidència de que les noies i els nois cada cop inicien les seves relacions sexuals a edats més joves. Així doncs és molt important posar en marxa intervencions concretes per a que els joves tinguin a la seva disposició informació, actituds i habilitats personals per a gaudir d’una sexualitat saludable. Estem parlant des del coneixement i la comprensió de que les relacions sexuals són assumides amb naturalitat i formen part de la seva vida quotidiana, a diferència d’allò que passava en altres èpoques no massa llunyanes a Espanya. Com a continuació de polítiques similars de prevenció de malalties de transmissió sexual, es començarà a actuar des del Ministeri en la promoció de l’ús del preservatiu dirigida als adolescents per tal de que abordin la sexualitat amb el mínim de risc i amb l’objectiu de fer que les noies adolescents no es trobin en una situació d’embaràs no desitjat.
A més a més, actualment, amb els canvis socio-demogràfics de la societat espanyola per l’arribada de joves d’altres països, cultures i religions diferents hem de plantejar de manera diferent la gestió de la informació sobre sexualitat i contracepció.

Els anuncis escollits potencien les relacions d’igualtat entre els dos sexes i la responsabilitat compartida a l’hora de prendre decisions sobre les diferents tipologies de relacions sexuals i l’ús d’anticonceptius. Es pretén també fomentar l’autoestima, la comunicació i la resolució de conflictes com a base per a que els joves visquin la seva sexualitat sense complexes, satisfactòriament i sàpiguen comunicar allò que volen i allò que no.

Més informació a http://www.yopongocondon.com/ o a la web del Ministeri de Sanitat i Consum http://www.msc.es/.